Friday, December 20, 2013

Fancy hair


There's a very nice place here in Turin where you can sign up for tap dancing, charleston, swing or rock'n'roll, you can play ukulele, take burlesque classes and hear hear, learn the precious art of doing vintage hair and make up like in the good old days. Before getting married a year ago, I met Marta, the wonderful lady in the check frock in the picture above. While trying fancy dos for my big day, she taught me how to make the perfect Breakfast at Tiffany's beehive, backcomb a la Brigitte Bardot, get lovely Rita Hayworth victory rolls and even tie my hair in a scarf like Rosie the Riveter would do.
Knowing myself, I kind of expected that on the morning of my wedding day I would have been doing all at the last minute panicking and going with my much safer plan b, but at least I learnt how to style my hair for a special evening or doing something simpler for a tea date with my friends. Classes prices are very affordable and styles range from the 20s to the 60s, you can find all the info on the Honky Tonk School website.
This is also the last time you'll see me with long hair, at least for a while: after much debate, yesterday I finally said goodbye to my beloved locks and chopped 12 inches off. Adieu damaged ends! Now it feels so light, healthy and very mod! Which means that I'm already looking forward to another class in january to learn even more ways to have fun with my new hair!
*
A Torino c'è una scuola carinissima in cui non solo si ballano il tip tap, lo swing, il charleston e il rock'n roll, si suona l'ukulele e si insegna il burlesque, ma si impara anche la preziosa arte perduta del truccarsi e pettinarsi come si faceva una volta. Prima di sposarmi un anno e mezzo fa, ho conosciuto Marta, la signorina in abito vintage nella foto qui sopra, che mi ha spiegato come acconciare i miei capelli in un perfetto beehive alla Audrey Hepburn, a cotonarli come faceva Brigitte Bardot, a fare i victory rolls alla Rita Hayworth e persino a legarli con un foulard come le donne americane che lavoravano nelle fabbriche nella seconda guerra mondiale. Conoscendomi, avevo previsto che la mattina del mio matrimonio invece avrei fatto tutto di corsa in perfetto stile Ale ricorrendo al molto più rassicurante piano b, però ora posso dire di essere capace di farmi una pettinatura carina per una serata importante oppure qualcosa di più semplice per un pomeriggio in torteria con le amiche. I corsi hanno prezzi molto corretti (e per una fanciulla dall'animo vintage potrebbero essere un regalo di Natale molto apprezzato!) e spaziano dagli anni '20 agli anni '60. Tutte le informazioni sono sul sito della Honky Tonk School 
Questa è anche l'ultima volta che mi vedete con i capelli lunghi, almeno per un po': dopo lunghe esitazioni, ieri pomeriggio ho detto addio a ben 30 centimetri di chioma. Basta doppie punte :) Ora sono sanissimi, leggeri e molto anni sessanta, quindi a gennaio nuovo corso per imparare nuove acconciature, prometto che vi racconterò tutto! 










17 comments:

Photostorming said...

Wow it looks so fancy! It feels different cause it's rare to see you with this kind of hair! Love it!

For my giveaway: http://photostorms.blogspot.com

Grimilde said...

che meraviglia! quanto vorrei partecipare ad una scuola così!!

Francesca-lagattafrancesca said...

Che fortuna poter frequentare una scuola così.....magari ci fosse una scuola simile qui da Me!!!!e guardando i tuoi capelli lunghi mi viene voglia di abbandonare il mio taglio alla Jean Seberg!!!guardandoti, davvero rimpiango a volte i miei capelli lunghi di un tempo!!sei sempre bellissima! E qui abbozzo un passo da tip tap!!! :) :*

Kristian said...

Wow! That is so cool- both the hairdos and the fact such a school exists!

Elisa Taviti said...

Meraviglia, foto come sempre STREPITOSE!!!

Bacioni e buon fine settimana
Elisa
My Fantabulous World

Solange Garnier said...

If only this magical place existed in my life! Parisian are probably to stuck-up for this kind of fun... *sigh*.
Martha is one stylish lady and you are one styled lady, too!
Merry Christmas, bellissima Ale! Thanks for another year of dreamy blogging :)

Alessandra Castagner - verdementa said...

Oddio hai tagliato così tanto? Mi piange il cuore, io sto facendo una gran fatica per farli allungare un po'! Bellissimi questi corsi, li farei tutti :)

Torino Style said...

Io ho i capelli corti quindi niente acconciature, ma ho sempre desiderato saperle fare ( anche una treccia mi manda in crisi). Non vedo l'ora di vedere il tuo uovo taglio, sono sicura che ti stara' benissimo!

Hannah Gottlieb-Graham said...

Aww, your hair looks oh-so amazing!

Xo, Hannah

sweetsweetnoir.net

Charlotte said...

That sounds like a wonderful place!!
Your hair looks absolutely lovely. =]

Manuela said...

Ciao Ale,
ma che bellezza...ma tutte tu le scopri? chissà se pure qui, nella capitale, ci sono una "torteria" ed una scuola di acconciatura..se sì saranno distanti km...uff...ora vede...grazie per questi post splendidi :)

ElectroMode said...

Bellissime queste acconciature Ale, peccato che tu abbia tagliato così tanto i capelli. Però son o curiosa di vederti in questa nuova versione.
Questa scuola è meravigliosa, se ci fosse dalle mie parti penso che ci andrei.

Alessia
ElectroMode

shani said...

I wish they had something similar here that was so affordable! I'm pretty useless when it comes to my hair.

Also, I cannot wait to see your new haircut!! I'm sure it's just darling! :D

Shani x
http://shedreamsinperfectfrench.com

Federica Colombo said...

Magnifiche foto *_*

Follow Fashion Dupes:
Fashion Dupes | Facebook | Twitter | Instagram |Bloglovin'

Bri said...

Semplicemente meraviglioso! ce ne vorrebbero di più di posticini così! e magari uno vicino a casa mia!

Rebecca Jane said...

Beautiful hairstyles - I would love to learn how to do them on myself, I admit.

I also can't wait to see your new haircut!

MateaTPol said...

amazing hairstyle!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...